Uczeń, nastolatek

Obecnie trudno byłoby nam funkcjonować bez znajomości języków obcych. Na rynku pracy bardzo często wymagana jest umiejętność posługiwania się dwoma lub trzeba językami. Natomiast znajomość samego angielskiego jest elementem, którego nie może zabraknąć w CV. Trudno zatem dziwić się rodzicom, którzy dążą do jak najszybszego rozpoczęcia nauki angielskiego ze swoimi dziećmi. Jak zatem podejść do tematu, aby proces ten przyniósł jak najwięcej korzyści?

 

Obserwuj swoje dziecko

Niezależnie od tego, co możemy przeczytać w artykułach, czy też co mówią nam znajomi rodzice, nie ma idealnego wieku do rozpoczęcia nauki języka obcego. Każde dziecko rozwija się bowiem inaczej oraz we właściwym dla siebie tempie. Gdy osiągnie ono wiek trzech lat, powinniśmy rozpocząć obserwację tego, w jaki sposób przyswaja słowa i zwroty. Jeżeli zauważymy, że dziecko lubi mówić, śpiewać, a zabawy słowne sprawiają mu przyjemność, możemy wtedy spróbować włączać pojedyncze słówka w języku angielskim. Pamiętajmy jednak, że powinno się to odbywać tylko i wyłącznie na zasadzie zabawy.

 

Dwujęzyczność

Często możemy spotkać się z praktykami polegającymi  na rozmowie w dwóch językach. Rodzice starają się porozumiewać między sobą raz w języku ojczystym, a raz w angielskim, licząc na to, że dziecko szybciej osłucha się również z tym drugim językiem i w sposób naturalny przyswoi pierwsze słowa i zwroty. W rzeczywistości okazuje się jednak, że rozwiązanie to jest dobre, ale jedynie w przypadku, kiedy przynajmniej jeden z rodziców jest tzw. native speakerem. Dziecko w wieku od 3 do 6 lat jest bowiem bardzo chłonne na wszelkie dźwięki. Jest to najlepszy czas, kiedy może ono przyswoić sobie prawidłową wymowę. Dlatego języka angielskiego dziecko powinna uczyć osoba, która mówi w 100% w sposób prawidłowy. W przeciwnym przypadku możemy zrobić dziecku krzywdę, ucząc go złych sposobów wymowy, co w późniejszym wieku bardzo trudno jest poprawić.

 

Doskonała zabawa

Dziecko w wieku do siedmiu lat bardzo swobodnie radzi sobie z opanowaniem systemu fonologicznego. Jego organy mowy są plastyczne, dzięki czemu może ono z łatwością opanować prawidłową wymowę czy też intonację języka obcego. Dzieci takie szybko przyzwyczajają się do brzmienia i bez wysiłku rozumieją proste zwroty. Ten okres warto wykorzystać realizując zabawy ogólnorozwojowe z udziałem języka obcego. Wszelkie teatrzyki, rymowanki, bajki, czytanki czy też śpiewanie piosenek to elementy obecne w zajęciach z dziećmi od zawsze. Podając dziecku język obcy w formie zabawy wykluczamy element stresu, który może blokować jego naturalne umiejętności. W efekcie okazuje się, że prostota takich zajęć przynosi dużo lepsze efekty niż próby regularnej nauki z nauczycielem.

 

Każdy rodzic chce zapewnić dziecku jak najlepsze przygotowanie do samodzielnego życia, a także przyszłej kariery zawodowej. Pamiętajmy jednak, że okres dzieciństwa stanowi rzecz bezcenną. Warto wykorzystać go w taki sposób, aby dziecko poznawało świat oraz języki obce, w tempie dostosowanym do jego rozwoju, a także w formie naturalnej zabawy.

http://teddyeddie.pl/

 

 

 

.

 

 

Uczeń, Nastolatek

Dopalacze – co powinniśmy o nich wiedzieć

Dopalacze w odróżnieniu od niektórych narkotyków nie powodują tak szybko uzależnienia. Wiele substancji składowych dopalaczy w odpowiednich dawkach ma pozytywny ...

Krótki artykuł o szkole i jej problemach

Jeśli przeprowadzilibyśmy sondę wśród uczniów z różnych szkół i zapytali jakie znaczenie ma szkoła w życiu każdego z nich, to ...

Otyłość wśród dzieci

W obecnych czasach jednym z największych problemów naszego społeczeństwa jest wciąż postępujące zjawisko otyłości wśród dzieci i młodzieży, wielu określa ...

Problemy nastolatków. Zachowanie i dyscyplina

Dąsanie, argumentowanie, kłamstwa i bunt to tylko kilka ze sposobów złego zachowania nastolatków. Wytłumaczeniem dla tych zachowań może być  to, ...



.